Tuesday, August 23, 2011

Vaikselt kisub sügiseks.

Sel nädalavahetusel tundsin juba vaikselt kuidas sügis hakkab kätte jõudma. Ilmad on imelikud, vihma sajab ja mis põhiline: loomad-linnud on juba päris suureks saanud. Õnneks olen oma ehitustöödega piisavalt kaugel, et elukoht on kõigile elukatele olemas ajaks, kui juba päris sügis kätte jõuab ja ilmad täitsa ära hakkavad kiskuma. Selle nädalavahetuse ehk kõige suurem saavutus oligi pesa, mis ma kanadele ehitasin. Ja seekord, viimaks ometi, ei olnud ma oma rõõmus üksi vaid juba järgmisel päeval nägin tunnustavaid pilke kanade poolt, et töö oli tõesti hästi tehtud. Igas pesas oli vähemalt üks muna jäetud.

Laupäeval võtsin ka veidike aega ja seadsin end istuma keset noorkanu, et lihtsalt nautida nende ilu. Peab tunnistama, et vaatepilt on ikka tõeliselt lahe. Niipalju eri suuruses, värvis, välimuses kanu. Loomulikult on seal ka üks seltskond kellekohapealt pole ma päris kindel, et kas tegu on kanade või kukkedega. Kuna kõik tõud on väga erinevad oma välimuselt ja arengult, siis on ikka väga raske aru saad, et kes on kes. Võib öelda, et braamade osas on pilt selge. Barnewelderid, leghornid, sultanid ja mustad arcuanad on ka suht arusaadavad. Küll aga pole mul õrna aimugi, et mis tegelased on need lavendli värvi aracuanad. Nende puhul on ühest asendist enamus kanad ja teiselt poolt vaadates kõik kuked. No sellest ma saan aru küll et, üks on kindel kukk aga ülejäänud...pole õrna aimugi. Nädala üllataja oli orbingdoni kana. Siiani oli kindlel värk, et mul oli 2 kana ja üks kukk, kuna juba tibuna oli kukk suure harjaga ja kanadel polnud midagi. Kahjuks läks kukk vahepeal parematele jahimaadele ja et tühimikku täita otsustas nüüd üks "kanades" omale suure punase harja kasvatada. Nii et eks paista kas hakkab kirema ka lõpuks:D

Olen viimasel ajal olnud nii hoos kõigi teiste loomade elutingimuste parandamisega, et oma lemmikud- küülikud olen päris unarusse jätnud. Õnneks üldjoontes on nende seis ju ka kõige parem aga ikkagi tahaks rohkem aega nende jaoks rohkem leida. Igaljuhul vaatasin üle viimased küülikupesad ja jagasin nad vastavalt sugudele eraldi puuridesse. Samal ajal heitsin juba pilgu ka peale, et mis tegelased mul siin tulemas on. Tundub, et sel aastal saan ka oma karja jätta vähemalt ühe väga hea ja suure emase. Loodetavasti leian talle ka sobiva isase piiri tagant. Kari vajab ju värskendust.
Niisiis, kellel huvi siis võib pilgu heita müügi lehe peale. Seal tegin ka mõned uuendused.

No comments:

Post a Comment